23 oktober 2011

Söndag och sol

Vilken härlig söndag...iallafall vädermässigt.
Jag och killarna tog en långpromenad till willys och inhandlade söndagsmiddag och Lego´s julkalender.
(Hoppas han glömmer bort att vi köpte den så jag kan ge honom den i adventspresent :-)
Alfred cyklade och kämpade på duktigt...vi tog en annan väg hem för att slippa den lååånga sega uppförsbacken.





Niklas var i garaget igen....längtar nu till att skrotbilsracet är över!
Han ska med 3 kompisar köra ett 24h skrotbilsrace på Mantorp nästa helg. Självklart unnar jag honom att göra saker annat än att bara vara hemma men nu har det varit lite mycket på senaste tiden.
Får dock boosta mig själv med att jag är en superdupermamma!


Lugnet har nu lagt sig här hemma efter ett hysteriskt letande efter Alfreds snuttis som han gömde i morse och givetvis glömde han vart och en liten Frank som inte alls var trött bara hungrig eller hur var det nu....
Uppdaterar min telefon sedan 1h tillbaka - få se om den blir någe härlig.


Imorgon bär det av till BVC och barnläkaren med Frank. 
Ska bli mest spännande och se om han följer sin kurva.


Appropå advent som jag nämnde tidigare i inlägget så längtar jag lite faktiskt.
Beställde årets Blossa -11 igår och sydde nya gardiner (mörkgråa tunga sammetsgardiner) efter en tur till Ikea i Barkarby (usch, gillar mitt i kurvan bättre).
Där hade de julpyntat minsann...dock besviken på årets pynt. Inget direkt som föll mig på läppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar